Sürdürülebilirliğin Sağlanması İçin 7 Moda İlkesi

Sürdürülebilirliğin Sağlanması İçin 7 Moda İlkesi

Moda sektöründe daha uzun vadeli dönüşüm önceliklerini gerektiren temel ilkeler olarak ortaya çıkmaktadır.

Business of Fashion (BoF), daha sürdürülebilir bir moda endüstrisine yönelik eylem için yedi önceliği özetliyor.

Anında uygulama için üç temel öncelik:

1. TEDARİK ZİNCİRİ İZLENEBİLİRLİĞİ

Birçok marka, ürünlerinde kullanılan hammaddelerin kaynağını takip etmeyi zorlaştıran karmaşık bir tedarik zinciri işletmektedir. Bu sorun, tedarikçilerin farklı üretim aşamalarında çizilmesiyle çözülebilir. Bu konudaki araştırmacılar, moda markalarının şeffaflığı artırmaya yardımcı olmak ve işbirliğini ve paydaş katılımını teşvik etmek için bu tedarikçilerin bir listesini yayınlamasını tavsiye ediyor.

2. SU, ENERJİ VE KİMYASALLARIN VERİMLİ KULLANIMI

Moda'nın küresel karbon salınımı üzerindeki etkisi yanı sıra su ve kimyasal kirlilik, deri kimyasal işleme, kot işleme için önemlidir. Markaların ve tedarikçilerinin su tüketimi, enerji ve kimyasal kullanımı ve kirlilik seviyelerini takip etmek için işbirliği yapmaları gerekmektedir. Bu, kaynak kullanımını azaltmak ve kirliliği düşük tutmak için tedarik zincirinin işleme aşamasında verimlilik programlarının uygulanmasına yardımcı olacaktır.

3. GÜVENLİ ÇALIŞMA ORTAMLARI

Tehlikeli çalışma koşullarından işyeri ayrımcılığına kadar, endüstrinin her seviyesinde çeşitli şekil ve biçimlerde sömürü vardır. Şirketler, saygılı çalışma koşullarını evrensel insan haklarına bağlı politikalarla resmileştirmelidir.

Temel değişim için dört dönüşüm önceliği:

4. SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEMELER

Bir markanın hammadde seçimi, inovasyonlara bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Şirketler, organik pamuk gibi düşük maliyetli malzemelerin kullanımını artırmalı ve yeni, sürdürülebilir malzemelerin geliştirilmesine yatırım yapmalıdır.

5. DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR MODA SİSTEMİ

Dünyadaki giysilerin yüzde 73'ü çöplüklerle dolup taşırken, yüzde 15'inden daha azı geri dönüşümlü malzeme kullanmaktadır. Giyim üretmek için yeni kıyafetlere dönüştürülür. Moda markalarında tasarım ve ürün geliştirme ekipleri, dayanıklı ve kolay sökülüp geri dönüştürülebilen ürünler tasarlayarak uzun vadeli düşünerek ürün oluşturmaya eğitilmelidir.

6. YEREL YASALARIN UYGULANMASI

Yapılan araştırmalara göre, ekonomik sağlık ve istihdamda önemli bir itici güç olan küresel moda endüstrisi değer zinciri boyunca 60 milyon insanı istihdam etmektedir. Bununla birlikte, hazır giyim üretim ülkelerindeki ücretler çoğu zaman yetersizdir ve çalışanların temel ihtiyaçlarını karşılamamaktadır. Şirketler, tedarikçilere yerel yasaların ücret gereksinimlerine uymasını sağlamalı ve daha iyi ücret sistemlerini nasıl destekleyebileceklerini araştırmalıdır.

7. DÖRDÜNCÜ ENDÜSTRİYEL DEVRE

Teknoloji, uzun zamandır modadaki değişimin önemli bir itici gücü olmaktadır. Örneğin, bazı ülkelerde otomasyonun giysi işçisi işlerinin yüzde 90'ına kadar çıkabileceği tahmin edilmektedir. Şirketler, teknolojik gelişmelerin tedarik zincirlerindeki çalışanları nasıl etkileyebileceğini analiz etmeli ve bunu yeni teknolojiler kullanırken dikkate almalıdır.

Kaynak: Tıklayınız

  • 00 00 0000