Moda Sürdürülebilirlik Güvenliği Neden Önemli ?

Sürdürülebilirlik, 2018'de moda endüstrisindeki inovasyonun merkezinde olacak, teknik yenilikler, verimlilikler ve misyon oryantasyonunun kilidini açmak için dairesel ekonomiden yararlanan ön koşullar sağlayacak stratejiler oluşturmaktadır.

Moda şirketleri, 2017 yılından itibaren sürdürülebilirliğin önemini benimsemekte ve uygulamaktadır. Moda endüstrisinin önce gelen şirketleri, geri dönüşüm ve rejenerasyon yoluyla tüm ürünlerin yaşam döngüsünü ilerletmeye çalışmaktadır. Büyüyen sürdürülebilirlik hareketinin ardındaki önemli bir güç, sürdürülebilirlik liderliğinin, ürün geliştirmeden sürdürülebilirliğe sürekli olarak odaklanmasıyla büyük ve sadık bir müşteri kitlesi kazanmış olan Patagonya ile gözlemlendiği gibi, gerçek bir farklılaşma kaynağı olarak hizmet edebileceğinin fark edilmesidir.

Ne tür kampanyalar Sürdürülebilirlik girişimlerini artırmaktadır?

Globalde markalar, özellikle sürdürülebilir markalar ile işbirliği yapma yolunda ilerlemektedir.

Tüketicilerin sürdürülebilirlik konularına ilgileri arttıkça, sürdürülebilirlik liderleri gelir artışını teşvik etmek için avantajlarını kullanmaktadır. Sürdürülebilirlik, teknoloji, materyaller, ürünler ve süreçler arasındaki ilerlemelerle hızlandırılmaktadır. Sürdürülebilirlik üzerine bir sonraki adım ise odak noktası, süreç inovasyonu yürütme ve radikal süreçlerin yeniden yapılandırılması yoluyla alt çizgiyi güçlendirme ve risk yönetimini geliştirme potansiyeline sahip olmaktır.

Sektörün sürdürülebilirliğe odaklanması, yeni stratejileri de beraberinde getirmektedir. Yeni girişimlerin başarısı ekonominin restorasyon ve yenilenme prensiplerini doğrudan etkilemektedir. Global Moda Gündemi, moda endüstrisinde sürdürülebilirlik konusunda farkındalık kazandıran markaların lider ve öncü konumunda olduğundan bahsetmektedir. Bu firmaların sürdürülebilir lifler gibi materyallerde inovasyon denemeleri yapmaları tüm markaları etkilemektedir. Yenilikçi ürünler her daim oluşturulmaktadır örneğin; C & A, yıllar süren geliştirme sürecinden sonra, bir seri piyasa fiyatında bir “Cradle-to-cradle” onaylı tişörtü piyasaya sürdükten sonra sürdürülebilir prototiplerin ticarileştirilmesini etkilemektedir.

Ayrıca, alternatif iş modelleri ve sürdürülebilirlik merkezli yeni konseptler görmeyi bekliyoruz.

Bir başka önemli konu ise atık sorunudur. Örneğin Zara, Çin'deki tüm mağazalarda toplama kutuları kurmaktadır. İsteğe bağlı üretim ve tedarik zinciri süreci yeniden yapılandırma gibi alanları etkilemektedir.